دانلود کتاب داستان‌های آلمانی برای سطوح مقدماتی(A1-A2)

با کدام کتاب داستان آلمانی شروع کنیم؟یادگیری زبان آلمانی با کتاب داستان:
برای یادگیری و یاددهی زبان‌ آلمانی متدهای مختلفی از قبیل تماشای فیلم و سریال‌های آلمانی، استفاده از شبکه‌های اجتماعی به مانند اینستاگرام و یوتیوب، یادگیری با استفاده از موزیک آلمانی، گوش دادن به پادکست‌های آلمانی، خواندن مجلات و روزنامه‌های آلمانی و البته خواندن داستان‌های کوتاه آلمانی وجود دارد که هر شخص بنا بر سلیقه، هدف، سطح دانش زبانیش می‌تواند یکی از شیوه‌های آموزشی یادشده را بکار ببرد.
به باور شخصیم اگر علاقه‌مند به کتاب و کتاب‌خوانی باشید یادگیری زبان آلمانی با استفاده از داستان‌های کوتاه‌ یکی از جذاب‌ترین شیوه‌های آموزش برای هر سن و سطحی می‌باشد. با مطالعه کتاب داستان‌های آلمانی نه فقط دانش زبانی شما افزایش خواهد یافت بلکه همچنین به صورت غیرمستقیم با فرهنگ، اسطوره‌ها، غذاها، اصطلاحات روزمره و …آلمانی نیز آشنا خواهید شد. علاوه بر آن کتاب‌های رایگان بی‌شماری در رابطه با داستان‌های کوتاه آلمانی در اینترنت وجود دارد و در دسترس همگان نیز می‌باشد.

Ein Leben ohne Bücher ist wie eine Kindheit ohne Märchen, ist wie eine Jugend ohne Liebe, ist wie ein Alter ohne Frieden. Carl Peter Fröhling

زندگی بدون کتاب مانند کودکی بدون افسانه، جوانی بدون عشق و پیری بدون آرامش است. کارل پتر فرولینگ
با کدام کتاب داستان آلمانی شروع کنیم؟
اگر نوجوانید یا جدیدا یادگیری زبان آلمانی را شروع کرده‌اید و در سطح مقدماتی (A1-A2) هستید، کتابهای داستان کوتاه ویژه کودکان یکی از بهترین گزینه‌ها می‌باشند. کتاب‌های داستان کوتاه کودکان دارای جملات و عبارات ساده‌اند و به راحتی می‌توانید تمامی جملات را متوجه شده و خود بکار ببرید.
کتاب داستان آلمانی را از کجا بخرم؟
کتاب داستان‌های آلمانی متعددی در داخل چاپ می‌گردند که بنا به سطح زبانی خود می‌توانید براحتی از سایتهای خرید آنلاین کتاب سفارش دهید. در عین حال کتاب‌ها داستان‌های آلمانی اغلب به صورت پی‌دی‌اف نیز در اینترنت به صورت رایگان در دسترس می‌باشند.
آیا کتاب داستان آلمانی را با ترجمه فارسی بخوانم؟
به عنوان مدرس زبان آلمانی با ۵ سال سابقه تدریس به هیچ وجه توصیه نمی‌کنم کتاب‌ داستان‌های آلمانی را با ترجمه فارسی بخوانید، چونکه زبان هدف شما (Zielsprache) آلمانی هست و نه زبان دیگری. اغلب کتاب‌های زبان‌های خارجی که به زبان دیگری ترجمه می‌شوند تجاری‌اند و آموزشی نیستند.
آیا کتاب داستان آلمانی را با فایل صوتی گوش کنم؟
سعی کنید کتاب داستان آلمانی کوتاهی که انتخاب می‌کنید حتما دارای فایل صوتی آلمانی باشد، چونکه در عین حالی که مهارت درک مطلب (Verstehen) و گرامری خود را با کتابخوانی تقویت خواهید نمود با گوش کردن به فایل‌های صوتی کتاب داستان نیز مهارت شنیداری (Hören) خود را نیز بهبود خواهید بخشید.
برخی از کتاب‌های داستان کوتاه کلا آلمانی و بعضا دوزبانه آلمانی- انگلیسی که در زیر معرفی می‌شوند را می‌توانید به صورت رایگان و آنلاین با کلیک روی عنوان هر کتاب مطالعه کنید. کتاب‌های دوزبانه سبب تقویت هم زبان آلمانی و در عین حال زبان انگلیسی‌تان خواهد شد. برخی از کتاب‌ها دارای فایل صوتی و متن (Hörtext) نیز می‌باشند.
۲۵ داستان کوتاه آلمانی مصور کودکان
کتابهای آلمانی رایگان برای کودکان درباره مسائل زیست‌محیطی

First German at Home
My first picture dictionary: German-English
German for Children: Fun, Activity-Based Language Learning
Der Struwwelpeter
Max und Moritz
My Very First Little German Book
Fairy tales in German
The Adventures of Tom Sawyer, by Mark Twain