نحوه یافتن پارتنر زبان برای تقویت مکالمه به زبان آلمانی

چگونه و از کجا یک پارتنر برای تقویت مکالمه به زبان آلمانی بیابیم؟
یافتن پارتنر زبان برای تقویت مهارت مکالمه یکی از اساسی‌ترین دغدغه‌های زبان‌آموز آلمانی می‌باشد. خوشبختانه سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های متعدد رایگانی برای یافتن پارتنر زبان آلمانی وجود دارد.
در چه سطحی از اپلیکیشن‌های پارتنر زبان آلمانی استفاده کنیم؟
در تمامی سطوح زبان آلمانی از A1 تا C2 براحتی می‌توان بنا به سطح‌ زبان‌آموز از سایت‌ها و اپلیکیشن‌های رایگان یافتن پارتنر زبان آلمانی استفاده نمود. حتما در جستجوی پارتنر سعی کنید پارتنر زبانی را بیابید که زبان مادریش آلمانی باشد نه هر شخصی که آلمانی می‌داند و یا اگر ممکن نبود حتما زبان‌آموزی باشد که حداقل ۱ سطح از شما جلوتر باشد، تا شما درجا نزنید و قابلیت تصحیح خطاهایتان را داشته باشد. شخصی که از نظر دانش زبانی هم‌سطح شماست امکان افزودن دانشی به شما را نخواهد داشت.
در این مقاله راهنمایی کاملی در رابطه با نحوه یافتن پارتنر زبان آلمانی مناسب و انواع اپلکیشن‌های رایگان پارتنر زبان آلمانی را خواهید یافت.

Polyglot Club

همانطور که از نام آن پیداست، این سایت مجموعه‌ای از افرادی است که هر کدام می توانند به چندین زبان صحبت کنند و در حقیقت چندزبانه‌اند. “کلوب چندزبانی” کاملا رایگان بوده و این امکان را به زبان‌آموزان ارائه می‌دهد تا پارتنر زبان مورد نظر خود را به راحتی بیابند. من هم به عنوان مدرس زبان آلمانی در کلوب چندزبانه‌ها عضو هستم.

italki

اگر خواهان یافتن مدرسان زبان آلمانی در سراسر دنیا هستید، italki بهترین گزینه برای شماست. شما براحتی قادرید با مدرسین خصوصی آلمانی native در استانداردهای جهانی زبان آلمانی را بیاموزید. این پلتفرم شما را قادر می‌سازد براحتی کلاس‌های آنلاین را برگزار کنید. ثبت‌نام در italki رایگان بوده ولی یادگیری زبان آلمانی رایگان نیست. اپلیکیشن italki به صورت رایگان در گوگل پلی و اپ استور قابل دانلود می‌باشد.

Couchsurfing

“کواچ‌سرفینگ” یا کاناپه‌گردی یکی از شبکه‌های اجتماعی می‌باشد که بسیاری از زبان‌آموزان خارجی از آن برای یافتن پارتنر زبان استفاده می‌کنند. ۲ میلیون کاربر باعث شده که سایت فوق قابلیت‌های فراوانی برای یافتن پارتنر زبان آلمانی را در خود جای دهد. استفاده از سایت فوق رایگان می‌باشد.

Tandempartner

تاندم سرویسی مستقر در آلمان برای یافتن مدرس خصوصی زبان و طبیعتا پارتنر مکالمه زبان می‌باشد. استفاده از تاندم رایگان بوده و شما پس از ثبت‌نام در سایت خواهید توانست به راحتی زبان‌آموزان آلمانی که خواهان برگزاری جلسات مکالمه هستند را بیابید. علاوه بر آن تاندم دارای اپ بسیار کاربردی نیز می‌باشد که آن نیز از گوگل پلی یا اپ استور به صورت رایگان قابل دانلود می‌باشد.
به شخصه به عنوان مدرس زبان آلمانی جزء اپ‌هایی هست که همیشه به زبان‌آموزانم توصیه میکنم و تاکنون نیز زبان‌آموزان توانسته‌اند از آن نتیجه خوبی بگیرند.

My Language Exchange

سرویس رایگانی است که به زبان‌آموزان در سراسر جهان کمک می‌کند تا باهمدیگر دانش زبانیشان را به اشترک بگذارند و پارتنر زبانی بیابند. سرویس فوق بیش از ۱ میلیون عضو از ۱۳۳ کشور دارد و ۱۱۵ زبان در سایت فعال می‌باشند که زبان آلمانی نیز جزء آنها می‌باشد.

The Mixxer

سرویس رایگانی برای زبان‌آموزان است که توسط کالج دیکنسون در پنسیلوانیا میزبانی می‌شود. برای ارتباط با زبان‌آموزان با یکدیگر در سراسر دنیا به وسیله‌ جلسات اسکایپ طراحی شده است. طراحی سایت بسیار ساده و کاربرپسند می‌باشد.

TandemPartners.org

سرویس تاندم‌پارتنر نیز سرویس رایگانی برای یافتن مدرس خصوصی و پارتنر مکالمه میان زبان‌آموزان می‌باشد. تاندم‌پارتنر بیش از ۳۰ هزار زبان‌آموز فعال در سراسر دنیا دارد و جزء منابع عالی برای یافتن پارتنر مکالمه می‌باشد.

Meetup.com

یکی از بهترین سرویس‌های منطقه‌ای برای یافتن اشخاص با علائق یکسان می‌باشد. خوشبختانه دارای بخش یادگیری زبان نیز است که می‌توان از آن برای یافتن پارتنر زبان آلمانی نیز بهره برد.

InterNations

اگر شما نیز امکان مسافرت به آلمان یا کشورهای آلمانی‌زبان را ندارید سایت InterNations به شما ین امکان را می‌دهد که با آلمانی‌زبانان در کل دنیا در ارتباط باشید. سایت در بیش از ۱۹۰ کشور و ۴۰۰ شهر فعال می‌باشد. استفاده از سایت رایگان بوده و فقط باید اعضای جدید تائید شوند.

Craigslist

سایت Craigslist نه فقط برای فروش اسباب‌اثاثیه بکار میرود بلکه مکانی عالی برای یافتن پارتنر زبان نیز می‌باشد. شما براحتی می‌توانید با جستجویی ساده اشخاص آلمانی‌زبانی که خواهان یاددادن زبان آلمانی هستند را بیابید.
البته ناگفته نماند که در کنار اپلیکیشن‌های رایگان و کاربردی معرفی شده در این مقاله برای یافتن پارتنر زبان آلمانی می‌توان از هوش مصنوعی، به عبارتی از ابزارهایی همچون چت چی‌پی‌تی (ChatGPT) نیز استفاده نمود که در مقاله‌ی مفصلی به نحوده استفاده از آن پرداخته شده است.